fbpx

No products in the cart.

REKISTERÖIDY UUTISKIRJEEN TILAAJAKSI. SAAT -20% ALENNUKSEN ENSIMMÄISESTÄ NORMAALIHINTAISESTA OSTOKSESTA.

nuoli ikoni

Toimitusehdot

Yleiset ehdot

Niementehtaat.fi-verkkokaupasta myytävien tuotteiden tilaaminen tapahtuu niementehtaat.fi sivustolta tai tapauskohtaisesti esimerkiksi puhelimitse ja sähköpostilla. Tuotteiden maksaminen tapahtuu Klarna-maksupalvelun kautta, jossa käyvät kaikkien pankkien verkkopankkitunnukset sekä yleisimmät luottokortit. Lisäksi on mahdollista maksaa Klarna-osamaksulla.

Niemen Tehtaat Oy pidättää oikeudet kaikkiin kuluttajakaupan lakien ja sääntöjen mukaisiin muutoksiin internetkaupassa ja kaupankäynnissä.

Toimitamme verkkokaupasta tilattuja tuotteita vain Suomeen.

Tilaaminen ja sopimuksen tekeminen

Tilaaminen tapahtuu Niementehtaat.fi-verkkokaupasta, puhelimella tai sähköpostilla.

Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja kotiinkuljetuksesta.

Asiakkaan lähetettyä tilauksen on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Niemen Tehtaat lähettää tilauksesta automaattisen tilausvahvistuksen sähköpostitse, missä näkyvät myydyt tuotteet ja hinnat. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat ja ymmärtäneen informaatiokuvakkeiden sisällön, kuten esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa nettikaupan sivuilla esitellyistä värimalleista.

Niemen Tehtaat on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. Niemen Tehtaat on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tuotteen kohtuullinen myöhästyminen ei oikeuta kaupan purkuun, jos viivästyminen johtuu valmistajan tai maahantuojan toimitus- tai valmistusongelmista.

Maksuehdot

Maksaminen verkkokaupassa

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Klarna Bank AB:n (julk.) (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi). Klarna välittää maksut Niemen Tehtaat Oy:lle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille.

Maksutavat Klarna-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, maksukorteilla (debit/credit) laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, Aktia, S-Pankki, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

Klarnan maksutavat:

· Lasku: maksuaika on 30 vuorokautta tuotteiden toimituksesta. Klarna-laskun ehdot löydät täältä.

· Joustava erämaksu: voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/24 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle).

· Kiinteä erämaksu: voit valita kassalla eri kuukausierävaihtoehdoista. Erät pienenevät kuukausittain sitä mukaa, kun maksamatta oleva luottosumma pienenee.

· Kampanjalasku: jos oston yhteydessä on tarjottu mahdollisuutta pidennettyyn 1–3 kuukauden maksuaikaan aloitusmaksua vastaan (esim. “Osta nyt, maksa helmikuussa”), voit maksaa ostokset kampanjalaskun ehtojen mukaisesti.

· Joustavan erämaksun, kiinteän erämaksun ja kampanjalaskun ehdot löydät täältä ja vakio-muotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot täältä. Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti. Klarnan luottosopimusehdot ovat luettavissa täältä.

Jotta sinulle voidaan tarjota Klarnan maksutapoja, välitämme sinusta tietoa Klarnalle, kuten yhteystietosi ja tiedot tilauksesta, jotta Klarna voi arvioida, voidaanko sinulle tarjota eri maksutapoja, ja tarjota sinulle sopivat maksutavat.

Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, saattavat tuotteet saapua erikseen toimitettuina. Rahtikulua asiakas maksaa vain yhden kerran.

Hinnat

Tuotteiden hinnat ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, kun ne ovat julkaistu Niementehtaat.fi sivustoilla.

Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

Tuotteiden hinnat eivät sisällä kuljetusta. Kuljetuksen erillinen hinta näkyy jokaisen verkkokaupasta ostettavan tuotteen yhteydessä. Kuljetusmaksu veloitetaan vain yhdestä tuotteesta riippumatta ostosten määrästä. Kuljetusmaksu veloitetaan ostettavista tuotteista siitä millä on suurin toimitusmaksu.

Tuotteiden hinnat ovat muuttuvia tarjousten, kampanjoiden ynnä muiden niihin vaikuttavien asioiden johdosta. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden hintojen, toimitusaikojen, tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti. Niemen Tehtaalla on oikeus perua tilaus hinnoitteluvirheen vuoksi, jolloin tilauksen kauppasumma palautetaan asiakkaalle kokonaisuudessaan.

Toimitus- ja kuljetusehdot

Niemen Tehtaat on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen toimitusaikojen mukaisesti. Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika kotiin tai mahdollisiin noutopisteisiin on 2-7 arkipäivää. Jos toimitustavaksi on valittu nouto Niemen Tehtailta, niin toimitusaika varastossa olevilla tuotteilla on 1-2 arkipäivää. Niemen Tehtaat ei vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin se ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten alihankkijoiden ja materiaalin toimittajien tuotannollisista ongelmista tai muista ongelmista.

Niemen Tehtaat on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä. Tuotteen kohtuullinen myöhästyminen valmistajan tai maahantuojan tuotannollisien tai muiden toimitusongelmien vuoksi ei oikeuta peruuttamaan tilausta.

Tuotteiden kotiinkuljetuksen asiakkaalle hoitaa pääsääntöisesti kuljetusliikkeet. Kuljetusliikkeet toimittavat tuotteet tilausajankohtana voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen kuljetusta yhteyttä asiakkaaseen. Rahti ulko-ovelle -toimituksessa tuote tuodaan ensimmäiselle ulko-ovelle. Esimerkiksi kerrostalossa tuote tuodaan ulko-ovelle tai niin lähelle kuin jakeluautolla pääsee.

Kotiinkuljetus ei sisällä rahaliikennettä.

Kuluttajakaupan mukaisesti Niemen Tehtaat on vastuussa tuotteesta, jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä Niemen Tehtaille palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.

Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Niemen Tehtaat ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.

Asiakkaan ostaessa useita tuotteita, keräämme tavarat yhdeksi lähetykseksi keskusvarastollamme. Tästä johtuen toimitusaika voi pidentyä ilmoitetusta toimitusajasta. Näissä tapauksissa toimitusaika on sen tuotteen mukaan, millä on pisin toimitusaika.

Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulee tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko, niin on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava välittömästi Niemen Tehtaiden asiakaspalveluun mieluiten sähköpostitse. Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista.

Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon on asiakkaan viipymättä ilmoitettava asiasta Niemen Tehtaiden asiakaspalveluun. Epäselvissä tapauksissa jos asiakas ei edellä mainittua vahinkoa ole peruutusajan sisällä ilmoittanut, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi.

Toimitusten hinnat
Nouto tehtaalta  0€
Kirje 7,90€
Postipaketti postitoimipaikkaan
tai noutopisteeseen
14,00€
Postipaketti kotiin 29,00€
Rahti ulko-ovelle (esim. kerrostalon alaovi) 69,00€
Rahti sisäänkannettuna 129,00€

 

Henkilötiedot

Kirjattujen tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan ainoastaan Niemen Tehtaiden verkkokaupan asiakasrekisteriä varten. Rekisteri on salainen ja vain Niemen Tehtaiden asiakaspalvelukäytössä.

Niemen Tehtaat ei saa luovuttaa asiakastietoja eteenpäin ilman asiakkaan suostumusta. Asiakkaalla on oikeus pyytää Niemen Tehtaita poistamaan rekisteristä henkilö- ja yhteystietonsa ilman erillistä syytä. Henkilötietojen käytöstä on tarkemmin kerrottu tietosuoja- ja rekisteriselosteessa.

Palautusoikeus

Asiakkaalla on 14 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita voivat olla esimerkiksi mittojen mukaan tehdyt tuotteet, erikoiskorkeat sängyt, tai asiakkaalle erikseen räätälöidyt sohvat ynnä muut huonekalut. Hygieniatuotteilla kuten patjat, runkopatjat, jenkkisängyt, petauspatjat, peitot ja tyynyt ynnä muut ei ole palautusoikeutta.

Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan.

Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys Niemen Tehtaiden asiakaspalveluun puhelimitse tai sähköpostitse. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen.

Niemen Tehtaat ei ota vastaan palautuksia, joista ei ole sovittu etukäteen asiakaspalvelun kanssa, vaan ne palautuvat takaisin asiakkaalle.

Tuotteen palauttaminen

Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä Niemen Tehtaiden asiakaspalveluun. Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.

Asiakkaan tulee liittää pakkaukseen yhteystiedot, tilinumero ja pankkiyhteys, tilausnumero ja erityistiedot jos niistä on mainittu sähköpostitse lähetetyssä palautusohjeessa, ja tuotteeseen tulee liittää kopio ennakkolaskun maksukuitista/tulosteesta.

Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat suurikokoiset ja vaikeasti kuljetettavat tuotteet, jotka kuljetusliikkeet noutavat asiakkaan luota. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti.

Palautustapauksissa asiakas vastaa itse kuljetuskuluista. Suurikokoisen ja kuljetusliikkeen noutoa tarvitsevan tuotteen, eli kaikkien kotiin toimitettujen tilausten palautusrahdin maksaa asiakas, eikä alkuperäisiä kuljetuskuluja palauteta.

Tuotteen kokonaissumma palautetaan asiakkaan tilille 30 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa.

Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Niemen Tehtaiden verkkokaupalle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteiden arvon aleneminen käsitellään aina tapauskohtaisesti.

Takuut

Asiakkaan tulee säilyttää Niemen Tehtaan lähettämä tilausvahvistus ja lähete tuotteen tilaamisesta takuuehdon täyttämiseksi.

Niemen Tehtaat antaa kaikille tuotteille vähintään 2 vuoden takuuajan tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.

Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen.

Takuun rajoitukset

Takuu ei kata:
– tuotteen normaalia kulumista, venymistä, painumista, värimuutoksia tai kolhiintumista
– asiakkaan itse suorittamasta tuotteen kuljetuksesta, asennuksesta tai varastoinnista aiheutuneita virheitä
– sopimattomasta käytöstä, huonosta kunnossapidosta, kosteudesta tai epänormaalista lämpötilasta aiheutuneita virheitä tai vaurioita
– virheitä jotka aiheutuvat tuotteen hoito-, kasaus- tai käyttöohjeiden noudattamatta jättämisestä
– mitään virheitä, jotka ovat aiheutuneet terävistä esineistä, väännön seurauksena, putouksen seurauksena, poikkeavan iskun seurauksena
– muita virheitä, vahinkoja tai vaikutuksia, jotka ovat seurausta jostakin tapahtumasta tai toimesta, joka on Niemen Tehtaiden vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella tai jota Niemen Tehtaat muuten ei pysty kohtuudella hallitsemaan.

Takuu ei ole täytäntöön pantavissa jos:
– tuotetta on käytetty epäasianmukaisesti tai tuotteessa on jälkiä, joiden perusteella voidaan olettaa tuotetta käytetyn epäasianmukaisesti
– tuotetta on muokattu tai korjattu jonkun muun henkilön tai oikeushenkilön kuin Niemen Tehtaiden toimesta

Takuu ei ole myöskään täytäntöön pantavissa, mikäli tuote on liitetty osaksi jonkin muun valmistamaa tuotetta tai sellaista tuotetta, jonka takuuaika on pienempi kuin liitettävän tuotteen.

Reklamaatiot

Niemen Tehtaat vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi asiakaspalveluun näiden ehtojen mukaisesti, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota.

Jos kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee virhe tai vaurio, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Niemen Tehtaat vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta Niemen Tehtaiden asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Niemen Tehtaat neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.

Niemen Tehtaat ei vastaa:

1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista.

2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa.

3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen pintakäsittelyn normaalista muuttumisesta tai pintakäsittelyn muuttumisesta käytön takia.

4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä kyseisten tuotteiden kohdalla. Tämän tyyppisten tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.

Muut ehdot ja vastuut

Niemen Tehtaat ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi kulmadivaanin osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Niemen Tehtaat ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton, vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.

Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.